PARP | Wspieramy e-Biznes | Portal Innowacji | Akademia PARP | KSU | EEN | Narodowy Program Przedsiębiorczości | Inwestycja w kadry | Pozostałe portale
- Polski Most Krzemowy
- Technologie Kosmiczne
- CIP
- Firmy rodzinne
- Telepraca
- BKL
- Zarządzanie kompetencjami w MSP
- E-punkt
- Instrument Szybkiego Reagowania
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Biznes dla Edukacji
- Kapitał Ludzki jako element wartości przedsiębiorstwa
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
drukuj

Galeria zdjęć projektów zakończonych

Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - promocja

Nazwa działania: V.2 Trasy rowerowe – komponent promocja tras rowerowych

Nazwa projektu: Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - promocja

Nazwa beneficjenta: Województwo Świętokrzyskie

Nazwa partnera wykonawczego projektu: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego; ul. Ściegiennego 2 pok. 32; 25-033 Kielce

Wojewódzkich w Kielcach

Wartość projektu: 24 585 686,73 PLN

Wartość dofinansowania UE: 20 897 833,72 PLN

Okres realizacji: 30.01.2014 – 31.12.2015

Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - promocja

W pięciu województwach Polski Wschodniej powstaje ponadregionalna trasa rowerowa o łącznej długości niemal 2000 kilometrów. Celem realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej- promocja” było wypromowanie tego nowatorskiego w skali kraju przedsięwzięcia.

Na potrzeby realizacji projektu przeprowadzono badania marketingowe i opracowano strategię komunikacji marki Wschodni Szlak Rowerowy oraz system wizualny. Jego podstawą jest  logo składające się z elementu graficznego (sygnet) oraz typograficznego opracowania nazwy marki (logotyp).  Sygnet znaku stanowi litera W złożona z wielobarwnych elementów, stylizowanych na ogniwa rowerowego łańcucha. Pięć tworzących literę ogniw przywołuje liczbę województw, na terenie których wytyczony jest szlak, a samo W wskazuje na „Wschód”, odnosząc się do lokalizacji produktu i kojarzonych z nią wartości. Logotyp zawiera pełną nazwę produktu. Wystylizowany napis „Green Velo” pozostaje jednakowy dla wszystkich wersji językowych, natomiast opisowa część nazwy zanotowana prostym fontem zmienia się w zależności od języka.

Ogólnopolska kampania promocyjno-informacyjna trwała do 31 grudnia 2015 roku i obejmowała swoim zasięgiem całą Polskę i wykorzystywała takie narzędzia jak telewizja, prasa, radio, internet, wydarzenia promocyjne, działania ambientowe. Obok oznaczenia tras, miejsc przyjaznych rowerzystom, reklam w przestrzeni publicznej, dla rowerzystów przygotowano szereg materiałów wydawniczych m.in. mapy, atlasy rowerowe i przewodniki kilku językach. Dodatkowo prowadzone były działania w mediach społecznościowych.

W okresie wakacyjnym w ogólnopolskich oraz lokalnych stacjach radiowych można było usłyszeć spoty radiowe. Dodatkowo do odwiedzenia szlaku namawiał Henryk Sytner znany dziennikarz prowadzący audycję „Medal dla każdego” oraz “Wakacje na dwóch kółkach” w Radiowej Trójce. 1 września rozpoczęła się także kampania spotowa w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Wschodni Szlak Rowerowy pojawił się także w popularnym programie “Pytanie na śniadanie” emitowanym w TVP 2 , a spot reklamowy przedstawiający w reżyserii Sambora Wilka i ze zdjęciami Filipa Kabulskiego zdobył uznanie na warszawskim festiwalu FilmAT – Film, Art & Tourism Festival.

Green Velo promował się na targach turystycznych nie tylko w Polsce, ale także poza granicami kraju, np. w Berlinie, Kaliningradzie, Mediolanie.  Do aktywnej turystyki zapraszali między innymi aktorka Joanna Jabłczyńska oraz Krystian Herba - trzykrotny rekordzista Guinnessa w trialu rowerowym. Wzbogaceniem programu targowego były prezentacje filmu 3D „Green Velo – Łańcuch atrakcji”, prezentowanego w mobilnym kinie 5D.

Dla turystów stworzony został również dedykowany portal  rowerowy www.greenvelo.pl, zawierający m.in. interaktywną mapę pozwalającą na planowanie pobytu na trasie.

W ramach działań związanych z rozwojem szlaku jako produktu turystycznego, przyznano rekomendacje dla kilkuset obiektów tzw. Miejsc Przyjaznych Rowerzyście (MPR), posiadających w swojej ofercie usługi dla rowerzystów. Dodatkowo szlak zyskał oznakowanie do atrakcji turystycznych i obiektów usługowych, oraz sieć witaczy czyli obiektów architektonicznych będących wizytówką szlaku w terenie.

Odbiorcami działań promocyjnych byli nie tylko mieszkańcy pięciu województw, przez które przebiega trasa (warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie), ale turyści z całej Polski i zagranicy. Obok promocji szlaku rowerowego dodatkową wartością projektu było wykreowanie mody na aktywny wypoczynek w Polsce Wschodniej.


PODZIEL SIĘ:

Formularz zgłaszania błędów na stronie internetowej porpw.parp.gov.pl



Formularz nie służy zgłaszaniu błędów w generatorach wniosków PARP!

drukuj